آسمان کدام استان ها برفی می گردد؟

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، تهران(پانا) - سازمان هواشناسی از ورود 2 سامانه بارشی به کشور در هفته جاری اطلاع داد.

آسمان کدام استان ها برفی می گردد؟

بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب غرب کشور ابرناکی، بارش و وزش باد پیش بینی شده است. در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، بوشهر، شرق هرمزگان، غرب یزد، بعضی منطقه ها خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش ها شدت خواهد داشت. در شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر به طور پراکنده و متناوب برف و باران می بارد.

در منطقه ها سردسیر و مرتفع بارش ها به صورت برف و در منطقه ها جنوبی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می رود. فردا یکشنبه بارش ها در جنوب، جنوب شرق، شرق، شرق و شمال شرق کشور ادامه دارد و با ورود سامانه بارشی دیگری از غرب، در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی و دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و غرب تهران بارندگی ها تقویت می گردد. شدت بارش های فردا برای جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، جنوب اردبیل، گیلان، نیمه جنوبی فارس، کرمان، هرمزگان، جزایر شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و خراسان جنوبی است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز دوشنبه علاوه بر این منطقه ها در غرب اصفهان، و جنوب غرب کشور این شرایط ادامه خواهد داشت. شدت بارش ها برای شرق گیلان، غرب مازندران، شمال زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام، ارتفاعات شمال خوزستان، جنوب شرق فارس، شرق هرمزگان و جزایر خلیج فارس است.

سه شنبه سامانه بارشی در جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق و شرق کشور فعال است و علاوه بر آن در دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و منطقه های از غرب و جنوب غرب بارش خفیف برف و باران، وزش باد و کاهش محسوس دما پیش بینی شده است.

چهارشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری به غرب کشور بارش برف در شمال غرب، استان های کرمانشاه، شمال ایلام و سواحل دریای خزر شروع می گردد. طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب و سواحل دریای خزر کاهش 7 تا 9 درجه ای دما و روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دامنه های جنوبی البرز، غرب، جنوب غرب، مرکز و شرق کشور نیز کاهش 7 تا 9 درجه ای دما پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آسمان کدام استان ها برفی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان کدام استان ها برفی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید