کاربردهای روغن ویتامین ای

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، در حال حاضر ویتامین E یک کلمه جادویی برای کسانی است که در آرزوی پوستی زیبا هستند. در این مقاله بعضی از مصارف شگرف روغن ویتامین E برای پوست و مو و بعلاوه روش های استفاده از این روغن شگفت انگیز ارایه شده است.

کاربردهای روغن ویتامین ای

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

در حال حاضر ویتامین E یک کلمه جادویی برای کسانی است که در آرزوی پوستی زیبا هستند. در این مقاله بعضی از مصارف شگرف روغن ویتامین E برای پوست و مو و بعلاوه روش های استفاده از این روغن شگفت انگیز ارایه شده است.

ترکیب محلول در چربی ویتامین E را می توان به طور طبیعی در بعضی از غذاها و بعلاوه به اسم مکمل غذایی پیدا کرد. این ویتامین عمدتا استخراج و یا به طور مستقیم از روغن های دیگر مثل، سویا، ذرت، کلزا و ... به وسیله فرآیند تقطیر فراوری می گردد. اگرچه روغن غلیظ است اما به راحتی می تواند جذب پوست و مو گردد و برای مقاصد درمانی و زیبایی بسار عالی است.

موارد مصرف روغن ویتامین E

برای پوست

روغن ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان قوی است که تاثیر قابل توجهی در عملنمودهای سلولی دارد. رشد رادیکال های آزاد را مهار و تاثیر منفی آنها بر پوست را خنثی می نماید. جذب داخلی این ویتامین احتیاج بدن به ویتامین های دیگر برای سلامتی پوست را تنظیم می نماید به اسم یک عنصر اصلی با استعمال مستقیم یا استفاده از محصولاتی که حاوی این روغن هستند علایم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز کنترل می گردد. به دلیل خاصیت صااف نمایندگی، پوست چروکیده صاف و روان می گردد.

روغن ویتامین E به درمان طبیعی و امن آفتاب سوختگی یاری می نماید.روغن نه تنها به راحتی به پوست نفوذ می نماید بلکه حفاظت لازم از اپیدرم (لایه خارجی پوست) را هم فراهم می نماید. اگرچه استعمال روغن پسندیده است، اما در خارج از منزل چسبناک می گردد، از این رو بهتر است از لوسیون های ضد آفتاب حاوی روغن ویتامین E استفاده گردد. استفاده از لوسیون هر چهار ساعت و نیم ساعت قبل از خروج از منزل باید باشد. روغن ویتامین E برای درمان اگزما و پسوریازیس هم استفاده می گردد. روغن مورد استفاده در کرمها هم به طور خاص برای کاربرد موضعی فرموله شده است و برای صاف کردن پوست چروکیده که یک علامت شایع در بیشتر اختلالات پوستی است یاری می نماید.

این یک واقعیت شناخته شده است که روغن ویتامین E جای زخم و لکه را کاهش می دهد. اگرچه همه جای زخم ها با هم ناپدید نخواهند شد اما ممکن است روشن و صاف شوند و حتی همه جای پوست روشن گردد. از آن برای جلوگیری از جای زخم جراحی و بارداری مثل جای ترک استفاده می گردد. اگر شما علاقه مند به دانستن چگونگی استفاده از ویتامین E برای کاهش جای زخم هستید، روش بسیار ساده است. تعدادی کپسول ویتامین E تهیه کنید و آن را با سوزن استریل سوراخ نموده و بر روی اسفنج پنبه ای بریزید. روغن را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید (این روغن در طبیعیت ضد عفونی نماینده نیست) و اجازه دهید همینطور بماند. روغن را ماساژ ندهید و اجازه دهید خودش جذب گردد. اگر یک نفر احتیاج دارد تا از روغن ویتامین E ماه ها استفاده کند جای زخم ها روشن خواهد شد.

برای مو

چندین محصول فراوری شده برای مو مانند کاندیشن ها و شامپوها که در فروشگاه ها موجود هستند به اسم یک ترکیب اصلی حاوی روغن ویتامین E هستند. استفاده از آن در محصولات حفاظت از مو به منظور بالا بردن سلامت مو و پوست سر است. این محصولات موهای آسیب دیده و موهای چند قسمت شده را ترمیم می نمایند. موهای خشک و ضخیم می توانند به سیله کاندیشن های ترکیبی حاوی روغن ویتامین E احیا شوند و حالت درخشندگی و براقی خود را به دست آورند. وقتی که ترکیب اعمال گردد روغن کاندیشن عمیقا نفوذ و به موهای ضخیم را مثل قبل سالم می نماید.

چگونه از روغن ویتامین E استفاده کنیم

برای پوست:

اگرچه بسیاری از محصولات ضد چین و چروک مراقبت از پوست از روغن ویتامین E استفاده می نمایند اما یک نفر می تواند همواره از این روغن به صورت مستقیم، تنها یا با یاری یک نفر دیگر استفاده کند. مطمئن شوید که یک مارک خوب روغن ویتامین E استفاده می کنید زیرا بسیاری از فراوری نمایندگان به منظور افزایش اندازه روغن، غناصر دیگری مثل گلیسیرید استقاده می نمایند و این کار کارایی روغن را کاهش می دهد. روغن ممکن است به شکل بطری یا اکثرا کپسول باشد. پوست را خوب تمیز کنید، اندازهی از آن را بچکانید و در حرکت دایره ای و به آرامی روی پوست بمالید. دو یا سه استعمال در هفته برای نتیجه گیری مناسب کافی است. اجازه دهید روغن سراسر شب روی پوست بماند و صبح آن را با آب گرم بشویید.

برای مو

می توانید از یک شامپوی تقویت نماینده مو یا کاندیشن حاوی روغن ویتامین E برای تغذیه موهایتان بهره ببرید.یک شامپوی ملایم برای استفاده روزانه می تواند با افزودن یک اونس روغن به دوازده اونس صابون مایع کاستیا ساخته گردد. برای افزودن عطر و بوی مورد علاقه چند قطه اسانس دلخواه را داخل آن بچکانید. یک ترکیب کاندیشنی هم میتواند با ترکیب روغن جوجوبا، روغن شاهدانه، روغن نارگیل و روغن زیتون ساخته گردد. مقادیر مساوی این روغن ها را به اندازه دوازده اونس باهم مخلوط کنید. به این ترکیب دو اونس روغن ویتامین E اضافه کنید و خوب به هم بزنید. با اعمال آهسته این ترکیب به ریشه مو، موهایتان را درمان کنید. گاهی اوقات به آرمای ماساژ دهید و اجازه دهید شب روی مو بماند و صبح با شامپو بشویید. قبل از استفاده روغن بر روی پوست، اندازه کمی از آن را به سمت داخلی بازوی خود بمالید، دو ساعت منتظر بمانید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. اگر هرگونه عوارض جانبی مشاهده کردید از آن استفاده نکنید، در غیر این صورت، بی درنگ از آن بهره ببرید. عمر مفید روغن ویتامین E در حدود دو تا سه سال است، بنابراین از آن به مدت طولانی نگه داری نکنید.

منبع: راسخون

به "کاربردهای روغن ویتامین ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای روغن ویتامین ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید