هشدار هواشناسی به 6 استان ، تشدید بارش ها و احتمال سیل و کولاک برف

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، سازمان هواشناسی کشور درخصوص جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، کولاک برف و خسارت تماشا صنعت کشاورزی در روز جاری به 6 استان هشدار داد.

هشدار هواشناسی به 6 استان ، تشدید بارش ها و احتمال سیل و کولاک برف

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی برای استان های خوزستان، جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و جنوب لرستان از تشدید فعالیت سامانه بارشی در این استان ها طی روز جاری اطلاع داد.

بر اساس این هشدار رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف در استان های مذکور رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

  • بارش باران در 14 استان | بیشترین بارش ها در این 7 استان اتفاق می افتد | کاهش 10 درجه ای دما در سواحل خزر

این سازمان هشدار داد که بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف و خسارت تماشا صنعت کشاورزی محتمل خواهد بود.

سازمان هواشنناسی به ساکنان، مسئولان و مسافران منطقه ها فوق موارد زیر را توصیه کرد:

اجتناب از سفرهای برون شهری، عدم اطراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از انجام هرگونه عملیات کشاورزی در زمان بارندگی (کود سرک، سم پاشی و غیره)، عدم تردد ماشین آلات کشاورزی روی مزارع و انتقال نهاده های کشاورزی به مکان مسقف، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، جلوگیری از ورود روان آب (آب گل آلود) به استخرهای پرورش ماهی و دامداری ها، محافظت از محصولات کشاورزی در برابر تگرگ به ویژه کشت های زیر پلاستیک، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال ها و آبروها در نواحی سردسیر و آمادگی برای برف روبی به وسیله دستگاه های مربوطه

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار هواشناسی به 6 استان ، تشدید بارش ها و احتمال سیل و کولاک برف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی به 6 استان ، تشدید بارش ها و احتمال سیل و کولاک برف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید