موج آنفلوانزا تا 10 روز دیگر فروکش خواهد کرد، نیازی به تعطیلی مدارس در کرمان نیست

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، خبرنگاران/کرمان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه بیماری آنفلوانزا در کرمان تحت کنترل قرار گرفته است اظهار کرد: پیش بینی می شود ظرف 10 روز آینده این پیک موج آنفلوانزا مانند سایر اپیدمی های گذشته، فروکش کند که در این راستا نیازمند همکاری و خودمراقبتی خود مردم هستیم و تاکید داریم شرایط هم اکنون نیز تحت کنترل است.

موج آنفلوانزا تا 10 روز دیگر فروکش خواهد کرد، نیازی به تعطیلی مدارس در کرمان نیست

دکتر سیدوحید احمدی طباطبائی درباره بیماری های تنفسی و شیوع بیماری آنفلوانزا در استان کرمان اظهار کرد: شرایط شیوع آنفلوانزا در زیرمجموعه های دانشگاه علوم پزشکی کرمان از شهریورماه گذشته طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت، تعداد موارد بستری ناشی از بیماری های تنفسی 1280 نفر بوده که از این تعداد 93 مورد مبتلا به آنفلوانزا شده که متاسفانه از این تعداد 9 مورد نیز فوت شدند.

وی با بیان اینکه این آمار به صورت رسمی بوده و سایر آمارها مورد تایید وزارت بهداشت نیست شرح داد: این شیوع بیماری هر ساله وجود داشته است و خوشبختانه در سال جاری؛ جای نگرانی برای مردم وجود ندارد زیرا به اندازه کافی داروها در بیمارستان ها موجود و معاونت های بهداشت، درمان و غذا و دارو در حال رصد شرایط شیوع آنفلوانزا هستند و به هیچ عنوان مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بیماری آنفلوانزا در کرمان تحت کنترل قرار گرفته است اظهار کرد: پیش بینی می شود ظرف 10 روز آاینده پیک موج آنفلوانزا مانند سایر اپیدمی های گذشته، فروکش کند و در این راستا نیازمند همکاری و خودمراقبتی خود مردم هستیم و تاکید داریم شرایط تحت کنترل است.

طباطبائی با بیان اینکه فوت شدگان ناشی از ابتلا به آنفلوانزا دارای سن بالای 65 سال و یا دارای بیماری های زمینه ای بودند اضافه نمود: این دغدغه برای افراد معمولی وجود ندارد اما افراد پرخطر اگر دچارعلائم آنفلوانزا بودند بلافاصله به پزشک باید مراجعه کنند اما در مجموع خوشبختانه از نظر کارهایی که دولت باید انجام شود، در حال اقدام است و جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره تعطیلی مدارس ناشی از شیوع این بیماری در کرمان اظهار کرد: در این زمینه براساس معیارهای واگیرداری و با مشورت وزارت بهداشت، در این موج نیازی به تعطیلی مدارس کرمان نیست و فعلا این بیماری کنترل شده است اما باید آرامش به خانواده ها داده شود.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی براساس نظر افراد صاحب نظر نیازی به تعطیلی مدارس وجود ندارد و تنها افرادی که مریض می شوند به مدرسه رجوع نکنند.

طباطبائی در ادامه درباره شرایط توزیع واکسن آنفلوانزا در کرمان نیز گفت: زمان توزیع واکسن آنفلوانزا دیگر گذشته است و حتی در کشورهای سازنده نیز دسترسی به این واکسن هم اکنون وجود ندارد زیرا زمان توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا در شهریور و مهرماه است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه این واکسن صرفا برای گروه های پرخطر الزامی است اضافه نمود: اقدامات خود مراقبتی می تواند تا 50 درصد در پیشگیری از این بیماری موثر باشد ضمن آنکه تاکید می شود این واکسن را صرفا زنان باردار، افراد بالای 60 سال و افراد دارای بیماری های زمینه ای همچون قلب و عروقی، سرطانی ها و ... تزریق کنند.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا می تواند تنها از فرم شدید این بیماری جلوگیری کند خاطر نشان کرد: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند این واکسن صرفا واکسن آنفلوانزا بوده نه سرماخوردگی. اما آنچه در این پیشگیری از این بیماری بسیار موثر است بحث های خودمراقبتی از جمله شستشوی مرتب دست ها و عدم روبوسی و دست دادن به یکدیگر است.

طباطبائی با اشاره به برخی صحبت ها مبنی بر کمبود و یا فروش با قیمت بالای داروهای آنفلوانزا در داروخانه های کرمان اظهار کرد: داروی آنفلوانزا فقط برای موارد شدید بیماری توصیه شده است و این دارو در داروخانه های کشور توزیع نمی شود و توزیع آن صرفا در بیمارستان ها و براساس نظر پزشک مربوطه بیمارستان تجویز می شود.

وی درباره شرایط واکسن آنفلوانزا نیز گفت: وزرات بهداشت رایزنی های برای تامین این واکسن در کشور انجام داده است که در صورت وارد شدن این واکسن به کشور ما نیز در داروخانه های استان کرمان آن را توزیع خواهیم کرد.

به گزارش گردش 360 به دور دنیا دکتر خیرخواه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز در این نشست خبری درباره شرایط موج آنفلوانزا در جنوب استان کرمان گفت: در جنوب استان کرمان نیز شاهد شیوع این بیماری بودیم به طوری که 90 مورد بستری به دلیل بیماری های تنفسی در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را داشتیم که متاسفانه 6 نفر فوت شدند که هر 6 مورد دارای بیماری های زمینه ای بودند.

وی با تاکید بر آمادگی کامل بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای ویزیت و درمان بیماری آنفلوانزا خاطر نشان کرد: بیمارستان های جنوب استان کرمان دارای مراجعات مکرری هستند اما باید عنوان کرد تقریبا در حوزه جنوب استان کرمان نیز این بیماری کنترل شده و در زمینه دارو نیز کمبود خاصی نداشته ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "موج آنفلوانزا تا 10 روز دیگر فروکش خواهد کرد، نیازی به تعطیلی مدارس در کرمان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج آنفلوانزا تا 10 روز دیگر فروکش خواهد کرد، نیازی به تعطیلی مدارس در کرمان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید