مصرف آب در تهران رکورد زد ، برنامه ای برای جیره بندی و قطع آب وجود دارد؟

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، با آغاز فصل تابستان، افزایش دما و استقرار هوای گرم در مرکز اندازه مصرف آب نیز در این کلانشهر افزایش چشمگیری یافته است، به گونه ای که در روز آدینه دوم تیرماه مصرف لحظه ای آب در شهر تهران از 55 هزار لیتر در ثانیه عبور کرد.

مصرف آب در تهران رکورد زد ، برنامه ای برای جیره بندی و قطع آب وجود دارد؟

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، مصرف آب در کلانشهر تهران در روزهای پایانی هفته روندی افزایشی دارد به گونه ای که در روزهای پنجشنبه و آدینه و ایام تعطیل، مصرف لحظه ای آب تهران از 50 هزار لیتر در ثانیه نیز عبور می نماید. بعلاوه در روز گذشته مصرف لحظه ای آب در شهر تهران، 52 هزار لیتر در ثانیه ثبت شد.

هر چند که این میزان مصرف، مصرف لحظه ای آب در تهران بوده و ثابت نخواهد بود اما ثبت این رقم بی سابقه بوده و ضروری است که تهرانی ها راهی برای کاهش مصرف آب پیدا نمایند تا با چالش روبرو نشوند.

راهی جز همراهی مردم نیست

آنطور که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اخیرا اعلام نموده اگر میزان همراهی مشترکان از چهار درصد به 10 درصد افزایش یابد می توانیم بدون هیچ گونه مسئله ای تامین آب را داشته باشیم، گفت: برنامه ای برای جیره بندی و قطع آب وجود ندارد.

محسن اردکانی با تاکید بر این که تهران آمادگی بارگذاری جمعیت نو با توجه به منابع آبی ندارد، اظهار کرد: سال جاری نسبت به سال گذشته منابع آبی در دسترس به مراتب کمتر بوده و دمای هوا نیز افزایش بیشتری یافته است و هیچ راهی به جز همراهی مردم برای تامین منابع آبی وجود ندارد.

چطور مصرف آب را کاهش دهیم؟

کولرهای آبی یکی از پرمصرف ترین وسایل خانگی هستند. با وارد مدار شدن یک کولر آبی در هر خانه، گویی یک نفر به اعضای خانواده اضافه شده است چرا که هر کولر آبی هم میزان یک فرد آب مصرف دارد. هر کولر آبی 300 لیتر آب در شبانه روز مصرف می نماید و اکنون در تهران حدود سه میلیون کولر آبی در مدار بهره برداری است.

رعایت نکات مدیریت مصرف آب و پرهیز از مصارف غیرضروری از سوی مشترکان، نقش مهمی در پایداری شبکه توزیع آب و دسترسی همگان به آب شرب ایفا خواهد نمود. برای مثال روز چهارشنبه هفتم تیرماه مصرف روزانه آب تهران در شهر تهران به سه و نیم میلیارد لیتر در شبانه روز رسید.

منبع: همشهری آنلاین

به "مصرف آب در تهران رکورد زد ، برنامه ای برای جیره بندی و قطع آب وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف آب در تهران رکورد زد ، برنامه ای برای جیره بندی و قطع آب وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید