ساخت هدبند هوشمند برای خواب راحت و عمیق

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، با افزایش سن، نه تنها به خواب رفتن، بلکه خواب عمیق داشتن دشوارتر می گردد. دستگاه آزمایشی تازه اسلیپ لوپ SleepLoop به وسیله محققان به گونه ای طراحی شده است که با انتشار صدا در سر کاربر یاری کند بهتر بخوابد.

ساخت هدبند هوشمند برای خواب راحت و عمیق

هدبندی ساخته شده است که امواج مغزی مرتبط با چرخه خواب عمیق را تشخیص می دهد، سپس یک سیگنال صوتی منتشر می نماید تا به کاربر خود یاری کند.

با افزایش سن، نه تنها به خواب رفتن، بلکه خواب عمیق داشتن دشوارتر می گردد. دستگاه آزمایشی نو اسلیپ لوپ SleepLoop به وسیله محققان به گونه ای طراحی شده است که با انتشار صدا در سر کاربر یاری کند بهتر بخوابد.

SleepLoop در حال حاضر در موسسه تحقیقاتی زوریخ در حال توسعه است. در این تکنیک با صدا های دقیق زمان بندی شده به وسیله هدفون به تقویت امواج مغزی معروف به امواج آهسته یاری می گردد که در طول چرخه خواب، خواب عمیق رخ دهد.

بخش هدبند دستگاه حاوی الکترود ها و یک میکروچیپ است که به طور مداوم بر فعالیت الکتریکی مغز کاربر نظارت می نماید. به محض تشخیص امواج آهسته، SleepLoop یک سیگنال شنیداری با کلیک کوتاه منتشر می نماید. اگرچه کاربر آگاهانه این صدا را نمی شنود، اما گزارش شده است که سیگنال با یاری به همگام سازی فعالیت نورون های مربوطه، امواج آهسته را تقویت می نماید.

در آزمایش این فناوری، 16 داوطلب 62 تا 78 ساله هر شب به مدت چهار هفته از SleepLoop در خانه استفاده کردند. این دستگاه تنها دو هفته از آن هفته سیگنال تقویت خواب خود را منتشر کرد و نه شرکت نمایندگان و نه محققان از قبل نمی دانستند که این دو هفته کدام خواهد بود.

هنگامی که داده های ثبت شده تجزیه و تحلیل شدند، معین شد که استفاده از SleepLoop واقعاً امواج آهسته را در بعضی از آزمودنی ها افزایش می دهد. بر اساس این یافته ها، دانشمندان اکنون در کوشش هستند تا روشی را برای پیش بینی اندازه عملکرد دستگاه بر روی افراد خاص ایجاد نمایند.

SleepLoop در حال حاضر به وسیله شرکت spinoff Tosoo در حال تجاری سازی است. مقاله ای در خصوص این تحقیق به وسیله دکتر کارولین لوستنبرگر رهبری می گردد و اخیراً در مجله کامیونیکیشن مدیسن (Communications Medicine) منتشر شده است.

منبع: سایت نیواطلس

منبع: فرادید

به "ساخت هدبند هوشمند برای خواب راحت و عمیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت هدبند هوشمند برای خواب راحت و عمیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید