رشد 118 درصدی پروازهای داخلی و بین المللی

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، تهران (پانا) - پروازهای داخلی و بین المللی کشور در 3 ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم رشدی 118 درصدی را تجربه کرده است.

رشد 118 درصدی پروازهای داخلی و بین المللی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزارت راه و شهرسازی با انتشار گزارشی به ارائه دستاوردهای این وزارتخانه در سه ماه فعالیت دولت مردمی در حوزه های مختلف، از جمله اقدامات اجرا شده و آینده شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران پرداخته است.

در 3 ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم شاخص پروازها در اثر تلاش های شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های هواپیمایی تغییرات گسترده ای داشته، به طوری که پروازهای عبوری با افزایش 34 درصدی و پروازهای داخلی و بین المللی با افزایش 118 درصدی روبه رو بوده است.

قرارداد بهسازی ترمینال فرودگاه رامسر به مساحت 2700متر مربع و توسعه اپرون به مساحت 4000 متر مربع با مبلغ 455 میلیارد ریال، قرارداد فنس کشی فرودگاه داراب به طول 10 کیلومتر به مبلغ 95 میلیارد ریال و قرارداد تکمیل هواشناسی فرودگاه بندر لنگه به میزان 300 متر مربع با مبلغ 28 میلیارد ریال از جمله شاخص های پروژهای عمرانی اجرا شده در فرودگاه های کشور است.

همچنین با تکمیل پروژه های نیمه تمام در 6 ماهه دوم سال جاری 42 هزار متر مربع مساحت اپرون، 30هزار متر مربع مساحت ترمینال ها و 867 هزار متر مربع سطوح پروازی تکمیل شده که موجب افزایش ظرفیت 2 استند هواپیما و 71/4 میلیون نفر مسافر در سال خواهد شد.

در شاخص آموزش های تخصصی بین المللی نیز با عنایت به اینکه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران یکی از اعضای مهم اتحادیه بین المللی فرودگاه ها (ACI) بوده، همکاری های گسترده ای را با هدف ارتقای سطح کیفی خدمات فرودگاهی کشور و مطابقت با استانداردهای جهانی با آن نهاد انجام داده است. پس از اعمال تحریم های بانکی واریز حق عضویت سالانه برای 8 فرودگاه بین المللی متوقف و به تبع آن شرکت از مزایای آن محروم شد، اما با تلاش مضاعف اجرا شده عضویت معوق برای 3 سال پرداخت و عضویت شرکت تمدید شد.

لذا در سال 1400 برنامه آموزشی بین المللی در سطح مدیران و کارشناسان شرکت با هماهنگی ACI برنامه ریزی شد و اکنون 34 نفر از پرسنل شرکت در 17 سرفصل آموزشی در حال گذراندن پیشرفته ترین و با کیفیت ترین دوره های بین المللی فرودگاهی هستند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رشد 118 درصدی پروازهای داخلی و بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 118 درصدی پروازهای داخلی و بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید