بزرگترین صحرای نمک دنیا کجاست؟

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، ممکن است به هنگام گشت و گذار در اینستاگرام، با عکس های بسیار زیبا، خلاقانه و تماشایی ای روبه رو شده باشید که در آن ها، ابرها و آسمان درون زمین منعکس شده اند. این عکس ها مربوط به زمین های نمکی در بولیوی است که به علت حالت مربوط و صاف بودن خودشان، به عکاسان اجازه خلق صحنه ای خارق العاده را می دهند.

بزرگترین صحرای نمک دنیا کجاست؟

این ذخایر بزرگ نمک در بولیوی که سالار د یونی (Salar de Uyuni) نامیده می گردد، بزرگترین صحرای نمک در دنیا به شمار می رود که بیش از 4000 مایل مربع مساحت دارد. اینجا جدا از اینکه مکانی ایده آل برای عکاسی به شمار می رود، مملو از جزایر پوشیده از کاکتوس ها، آتشفشان های خاموش، فلامینگوها و سایر حیوانات و گیاهان است. این نمکزارها واقعا در دنیا بی نظیر هستند و بازدید از آن ها می تواند شما را به وجد بیاورد.

Salar de Uyuni

تاریخچه صحرای نمک سالار د یونی

حدود 30000 تا 42000 سال قبل، سالار د یونی کاملا زیر آب قرار داشت و بخشی از یک دریاچه ماقبل تاریخی و احاطه شده به وسیله کوهستان ها بود. هزاران سال بعد، این دریاچه خشک و به دریاچه های کوچک ترین تبدیل شد و در نهایت این صحرای نمک را شکل داد. مردم بومی منطقه که آیمارا نام دارند، معتقد هستند که کوه های اطراف به نام تونوپا، کوسکا و کوسینا قبلا غول بوده اند. بنابر باور آن ها، تونوپا الهه مهم آیمارا، با کوسکا ازدواج کرد اما کوسکا او را ترک کرد تا با کوسینا باشد. تونوپا نیز در حالی که به پسرش شیر می داد، اشک می ریخت و اشک و شیر مخلوط او باعث خلق این صحرای نمک شده است.

صحرای نمک سالار د یونی بیش از 30 جزیره درون خودش دارد که شناخته شده ترین آن ها نیز جزیره اینکاهواسی (Incahuasi Island) است. این جزایر دارای صخره های گازدار و بعلاوه کاکتوس های بزرگ هستند. در طول فصل بارانی، دریاچه تیتیکاکا به دریاچه کوچک تر پوپو سرازیر می گردد و سپس وارد صحرای نمک سالار د یونی می گردد و چشم انداز ای زیبا و با بازتاب نور را ایجاد می نماید. صحرا نمک سالار د یونی مملو از سدیم، پتاسیم، بوراکس، منیزیم و لیتیوم است که به طور دقیق 50 تا 70 درصد از ذخایر لیتیوم دنیا را شامل می گردد.

مسیر دسترسی به صحرای نمک سالار د یونی

صحرای نمک در نزدیکی قلعه آندس و در ارتفاع 11995 فوتی از سطح دریا قرار گرفته و در جنوب غربی بولیوی واقع شده است. محبوب ترین راه برای رفتن به این صحرای نمک نیز با اتوبوس، قطار یا هواپیما به شهر نزدیک آن به نام اویونی است. شهر توپیزا (Tupiza) نیز مکان خوبی برای آغاز سفر است اما در بین گردشگران زیاد محبوب نیست. بعلاوه می توان با رانندگی به وسیله صحرای آتاکاما در شیلی به شهر مرزی سن پدرو د آتاکاما رفت و سپس از آنجا وارد بولیوی شد.

اقامت در صحرای نمک سالار د یونی

گزینه های چندانی برای اقامت در این نمکزارها یا نزدیکی آن وجود ندارد. در خارج از سالار د یونی تنها سه هتل ساخته شده از نمک وجود دارد. تایکا د سال و لونا سالادا هر دو هتل های بسیار مجذوب کننده و خوبی به شمار می روند که می توانند اوقات خوشی را برای شما رقم بزنند. هتل پلاسیو د دال (Palacio de Dal) کمی عجیب تر است و شامل نوشیدنی ها و غذاهای خوشمزه و بعلاوه یک اسپای بزرگ است. لج کاچی (Kachi Lodge) نیز اخیرا افتتاح شده و تنها محل اقامت در این صحرای نمک محسوب می گردد و شامل 6 گنبد ژئودزیک با حمام اختصاصی، غذاهای رستوران معروف گوستو و آثار هنری برجسته است.

نکات مهم درباره صحرا نمک سالار د یونی

باید به یاد داشته باشید که این نمکزاراها آب وهوایی بیابانی دارند، بنابراین در طول روز هوا به شدت گرم می گردد، به خصوص اینکه سفیدی نمکزار بازتاب کننده نور آفتاب است. این در حالی است که شب ها بسیار سرد می گردد و باید به همراه خود لباس گرم به همراه داشته باشید.

چه در فصل خشک و چه در فصل بارانی، بازدید از صحرای نمک سالار د یونی مزیت های خودش را دارد. در فصل بارانی، جلوه های بسیار زیبایی شکل می گیرند، با این حال، با بالا آمدن سطح آب، دسترسی به اینجا و هتل های آن سخت می گردد. در فصل خشک، کل صحرا در دسترس واقع شده است اما ممکن است آن خاصیت انعکاسی آن را مشاهده نکنید.

پیاده روی در جزیره های پوشیده از کاکتوس که در این صحرا پراکنده هستند، بسیار ارزشمند است و توصیه می گردد. در اینجا شما می توانید مزارع کینوا و آلپاکا را در بعضی از روستاهای مجاور همانند جریرا یا کوکوزا مشاهده کنید.

تالاب قرمز کلورادا (Laguna Colorada) اندکی دور است اما ارزش بازدید دارد. در اینجا، فلامینگوهای بسیار زیادی به چشم می خورند. این در حالی است که آلکایا کوهستانی مقدس به شمار می رود که درون غارهای آن مومیایی هایی 2000 ساله وجود دارند.

به هنگام سفر و بازدید خود از صحرای نمک سالار د یونی حتما به تماشای طلوع و غروب خورشید و بعلاوه آسمان سیاه و پر ستاره آن بنشینید که مطمئنا تجربه ای بسیار دلنشین و ماندگار را برای شما رقم خواهد زد.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "بزرگترین صحرای نمک دنیا کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین صحرای نمک دنیا کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید