ایرانیان 2.5 برابر میانگین جهانی آرایش می نمایند

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ایرانیان 2.5 برابر میانگین جهانی لوازم آرایشی مصرف می نمایند.

ایرانیان 2.5 برابر میانگین جهانی آرایش می نمایند

به گزارش گروه اجتماعی گردش 360 به دور دنیا، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری که به منظور برگزاری همایش کازمتیک برگزار گردید، گفت: مهم ترین گروه هدف ما در جامعه مردم کشور هستند و مهمترین استراتژی سازمان غذا و دارو افزایش ابعاد سلامت مردم است. این موضوع با یاری رسانه ها محقق می گردد.

وی اضافه نمود: اقلام آرایشی یکی از پایه های مهم سلامت محور به شمار می رود که اغلب آحاد جامعه از آن ها استفاده می نمایند و میزان مصرف این اقلام در جامعه ایرانی بیشتر از میانگین جهانی است.

شانه ساز با بیان اینکه به عقیده بعضی از افراد بالا بودن میزان مصرف لوازم آرایشی در کشور یک نقطه ضعف به شمار می رود، گفت: ما باید به این موضوع توجه کنیم که از بعد فرهنگی، مذهبی و سنتی مصرف لوازم آرایش در کشور ما ریشه قدیمی دارد و حتی در آموزش های دینی می بینیم که پیامبر اسلام (ص) بخش مهمی از هزینه های زندگی خود را برای خریدن عطر اختصاص می داد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه طی سال های گذشته توجه کافی به بحث فراوری داخل در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی صورت نگرفته بود، گفت: ما تما کوشش خود را برای فراوری داخل به کار گرفتیم و خوشبختانه در حال حاضر تجاری که زمانی واردنماینده این محصولات بودند به سمت فراوری و انتقال تکنولوژی پیش رفته اند.

شانه ساز توضیح داد: در حال حاضر چالش اصلی کشور در حوزه آرایشی و بهداشتی قاچاق این کالا ها است، به دلیل اینکه این موضوع از بعد مالی و سلامت به کشور آسیب می زند.

وی با بیان اینکه محصولات کازمتیک به دلیل اینکه طولانی مدت مصرف می شوند، باید از کیفیت و تایید سلامت لازم برخوردار باشند، گفت: اگر سلامت این محصولات توسط مراجع رسمی تایید نشده باشد، می توانند آسیب جدی به سلامت مردم وارد نمایند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به همکاری این سازمان با وزارت صمت برای حمایت از فراوری داخل شرح داد: وقتی فراوری این محصولات در کشور انجام گردد، نظارت بر آن ها راحت تر خواهد بود و ما می توانیم از ورود مسئولان فنی در کارخانه های فراوریی برای انجام نظارت و بازرسی ها استفاده کنیم.

شانه ساز با بیان اینکه در سال گذشته کوشش زیادی برای رونق فراوری محصولات آرایشی و بهداشتی در داخل کشور صورت گرفته است، گفت: در این زمینه ما اقدام به نصب برچسب اصالت کالا برای این محصولات کردیم که احتیاج است در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد تا از این طریق بتوانیم از ورود محصولات قاچاق و تقلبی به کشور پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه سهم قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور 1.6 میلیارد دلار تخمین زده می گردد، گفت: ما باید کوشش کنیم با رونق فراوری داخل، قاچاق را کاهش دهیم که در این راستا ما تسهیلات ویژه ای را برای فراورینمایندگان در نظر گرفته ایم و کوشش کردیم که تا صدور مجوز های فراوری با یاری انجمن ها انجام گردد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ایرانیان 2.5 برابر میانگین جهانی لوازم آرایشی مصرف می نمایند، گفت: ما باید از این فرصت در زمینه اشتغال، فراوری و صادرات استفاده کنیم و سلامت محصولات آرایشی را از لحاظ آلاینده ها و فلزات سنگین در نظر داشته باشیم تا علاوه بر فراوری سلامت مردم نیز حفظ گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایرانیان 2.5 برابر میانگین جهانی آرایش می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانیان 2.5 برابر میانگین جهانی آرایش می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید