اثربخشی ایمونوتراپی داخل وریدی با افزودن فلز یون منگنز افزایش می یابد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، براساس تحقیقات نو محققان افزودن منگنز یون فلزی به آگونیست های STING توانایی آن ها را در مبارزه با تومور به اندازه قابل توجهی افزایش داده است.

اثربخشی ایمونوتراپی داخل وریدی با افزودن فلز یون منگنز افزایش می یابد

به گزارش گروه دانشگاه گردش 360 به دور دنیا، براساس تحقیقات تازه دانشکده داروسازی دانشگاه میشیگان (U-M) و مرکز سرطان روگل که در نشریه Nature Biotechniques منتشر شده است، افزودن منگنز یون فلزی به آگونیست های STING توانایی آن ها را در مبارزه با تومور به مقدار قابل توجهی افزایش داده است.

محققان در این مقاله نوشته اند: یون های فلزی نقش مهمی در بسیاری از فرآیند های مهم ایمنی ایفا می نمایند. از این رو، تلفیق موثر یون های فلزی با دیگر فناوری ها ممکن است اشکال تازهی از ایمنی درمانی را ایجاد کند که به آن متالوایمونوتراپی گفته می گردد.

جیمز مون استاد علوم داروسازی و مهندسی پزشکی دانشگاه میشیگان می گوید که آن ها دریافته اند افزودن منگنز یون فلزی به آگونیست های STING، توانایی مبارزه با تومور های STING را در مقایسه با آگونیست های STING که به تنهایی استفاده می گردد، تا 77 برابر افزایش می دهد.

بیشتر آگونیست های STING باید به صورت مستقیم وارد تومور شوند، اما این مورد برای سرطان های متاستاتیک، که عامل اصلی مرگ و میر بیماران سرطانی است، مناسب نیست. برای توسعه یک آگونیست STING برای تجویز داخل وریدی، محققان این نانوبلور ها را با یک لایه چربی (مشابه لایه های موجود در واکسن های mRNA ضدکرونا) پوشانده و در نتیجه یک سیستم نانوذره به نام CMP ایجاد کردند.

کوین سان از محققان این پروژه می گوید: CMP جذب سلولی آگونیست های STING را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد و همراه با منگنز، CMP باعث فعال شدن قوی STING می گردد و موجب تبدیل یک تومور سرد به یک تومور داغ شده و سرطان را از بین می برد.

تحقیقات این تیم برای اولین بار نشان داد که نانوذرات حاوی آگونیست STING و یون های فلزی را می توان برای ایمونوتراپی سرطان داخل وریدی توسعه داد و این می تواند راه را برای درمان های بیشتر ایمونوتراپی سرطان هموار کند.

CMP، که به وسیله تزریق داخل جمجمه یا داخل وریدی سیستمیک تجویز می گردد، ایمنی قوی ضد تومور را ایجاد می نماید و با دوز های جزئی آگونیست های STING در مدل های متعدد تومور موش اثر درمانی قابل توجهی را نشان می دهد. به طور کلی، CMP پلتفورم تازهی برای درمان های موضعی و سیستماتیک سرطان ارائه می دهد و این کار بر پتانسیل بالای هم افزایی نانوپزشکی برای متالوایمونوتراپی تأکید می نماید.

این تیم در حال حاضر برای آزمایش ایمنی و کارایی CMP روی حیوانات بزرگ کار می نماید. مون گفت: ما پیش بینی می کنیم که بتوانیم یک مطالعه بالینی فاز اول را برای آنالیز اثر CMP در بیماران سرطانی در آینده نزدیک شروع کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اثربخشی ایمونوتراپی داخل وریدی با افزودن فلز یون منگنز افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثربخشی ایمونوتراپی داخل وریدی با افزودن فلز یون منگنز افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید