آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی کانادا

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، کانادا نه تنها دومین کشور پهناور دنیا، بلکه یکی از مدرن ترین کشورهای دنیا نیز به شمار می رود و به همین علت سیستم حمل و نقل عمومی کانادا نیز از پیشرفته ترین نمونه ها در دنیا است تا شهروندان این کشور و بعلاوه گردشگران تور کانادا بتوانند به راحتی بین منطقه ها مختلف این کشور و درون شهرهای آن جابجا شوند.

آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی کانادا

سیستم حمل و نقل عمومی در کانادا مدرن، سریع، امن، راحت و نسبتا مقرون به صرفه است و شما می توانید با استفاده از آن، بدون هیچ مسئله ای و در کمترین زمان به مقصد مورد نظر خود برسید.

اگر قصد دارید در تور کانادا شرکت کنید یا به این کشور مهاجرت کنید، می توانید با مطالعه این مقاله از وبلاگ ققنوس با حمل و نقل عمومی کانادا آشنا شوید تا سفری راحت به این کشور زیبا و دوست داشتنی داشته باشید.

با ما همراه باشید.

درباره سیستم حمل و نقل عمومی کانادا

همانگونه که گفتیم سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته است و جابجایی در کانادا را بسیار آسان نموده است. روزانه هزاران و میلیون ها شهروند این کشور از سیستم حمل و نقل عمومی کانادا استفاده می نمایند تا هم با کاهش ترافیک و آلودگی هوا شهرهای خود را زیبا نگاه دارند و هم سریعتر به محل کار، مدرسه و دانشگاه خود برسند.

حمل و نقل عمومی کانادا در سال های اخیر به شدت رشد نموده است تا به امروزه به سیستمی پاکیزه، امن و کارآمد تبدیل گردد و یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در بالا رفتن سطح کیفیت زندگی شهروندان کانادا باشد.

امروزه انواع مختلفی از وسایل حمل و نقل عمومی در کانادا وجود دارد و شهروندان می توانند برترین و مناسب ترین وسیله را برای جابجایی در سطح شهر انتخاب نمایند. تقریبا تمامی شهرهای کانادا به سیستم حمل و نقل عمومی مجهز است و خطوط اتوبوس شهری، اولین گزینه ای است که در تمامی این شهرها پیدا می گردد.

سه شهر بزرگ و اصلی کانادا، یعنی تورنتو، مونترال و ونکوور، علاوه بر سیستم حمل و نقل ریلی معمولی (مترو)، به سیستم حمل و نقل سریع السیر نیز مجهز هستند. چهار شهر دیگر از جمله کلگری، ادمونتون، اتاوا و واترلو سیستم قطار سبک شهری دارند و تورنتو تنها شهری است که سیستم تراموای شهری هنوز در آن فعال است.

  • اتوبوس

همانگونه که گفتیم، اتوبوس یکی از معمول ترین شیوه های حمل و نقل عمومی کانادا است که تقریبا در تمام شهرهای این کشور یافت می گردد. بزرگترین شبکه اتوبوس در کانادا متعلق به بزرگترین شهر این کشور، یعنی تورنتو است که 138 خط اتوبوس دارد. اتوبوس های شهری کانادا از کیفیت خوبی برخوردارند و با داشتن ایستگاه های متعدد و تقاطع خطوط با یکدیگر، تمامی سطح شهر را به خوبی پوشش می دهند و می توانید خیلی راحت خود را به هر نقطه ای برسانید.

  • قطارهای شهری

اگرچه شبکه اتوبوس های شهری کانادا بسیار گسترده است، اما یک موضوع می تواند استفاده از این اتوبوس ها را مشکل کند، ترافیک خیابان های شلوغ مرکز شهر. به منظور مقابله با این مشکل، کانادایی ها از قطارهای شهری و حمل و نقل زیرزمینی استفاده نموده اند.

سیستم قطارهای شهری اولین بار در سال 1954 و با افتتاح متروی زیرزمینی تورنتو معرفی گردید. متروی مونترال دومین نمونه در حمل و نقل عمومی کانادا بود که سال 1966 افتتاح شد و پس از آن ادمونتون نیز برای تسهیل رفت و آمد گردشگران و شرکت نمایندگان بازی های کشورهای مشترک المنافع، سیستم قطار سبک شهری خود را در سال 1978 معرفی کرد. جالب است بدانید که ادمونتون اولین شهر آمریکای شمالی بود که با داشتن جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر، سیستم حمل و نقل سریع السیر داشت.

کلگری دیگر شهر کانادا بود که با ساختن قطار شهری در سال 1981 به این جرگه پیوست و در نهایت ونکوور نیز سیستم قطار سریع السیر خود را در سال 1986 میلادی افتتاح کرد.

اگرچه در طول سال ها، این سیستم های حمل و نقل عمومی کانادا بهبود و پیشرفته اند اما این 6 شهر همچنان تنها شهرهای کانادا هستند که به سیستم حمل و نقل زیرزمینی مجهزند. به طور کلی روزانه بیش از 2 و نیم میلیون نفر از این نوع حمل و نقل عمومی کانادا استفاده می نمایند.

به طور کلی روزانه بیش از 2 و نیم میلیون نفر از این نوع حمل و نقل عمومی کانادا استفاده می نمایند.

هزینه حمل و نقل عمومی کانادا

پیشتر گفتیم که حمل و نقل عمومی کانادا نسبتا مقرون به صرفه است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از خودروی شخصی، از حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. در ادامه هزینه حمل و نقل عمومی در سه شهر بزرگ کانادا را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

  • تورنتو

هزینه بلیت حمل و نقل عمومی در تورنتو 3.25 دلار کانادا است. این بلیت را می توانید به صورت یک طرفه بخرید یا با پرداخت 6.5 دلار، یک بلیت دو طرفه تهیه کنید. بعلاوه می توانید بلیت روزانه نیز بخرید که هزینه آن 13.5 دلار است و می توانید در یک روز هر اندازه که خواستید از حمل و نقل عمومی تورنتو بهره ببرید.

البته کارت های یک ماهه و یک ساله نیز وجود دارد که هزینه آنها به ترتیب 156 و 143 (برای یک ماه) دلار کانادا است.

  • مونترال

هزینه حمل و نقل عمومی مونترال نیز چندان با تورنتو تفاوتی ندارد. بلیت یک طرفه حمل و نقل عمومی کانادا در مونترال 3.5 دلار و دو طرفه آن 6.5 دلار کانادا قیمت دارد. بلیت روزانه حمل و نقل عمومی مونترال نیز 10 دلار کانادا است که با آن در یک 24 ساعت می توانید بینهایت بار از حمل و نقل عمومی این شهر بهره ببرید. بعلاوه می توانید یک بسته 10 تایی به قیمت 29 دلار، یک بسته 3 روزه به قیمت 19.5 دلار و یا بسته هفتگی به قیمت 26.75 دلار کانادا بخرید.

علاوه بر این گزینه ها، کارت ماهانه استفاده از حمل و نقل عمومی مونترال نیز با قیمت 86.5 یورو موجود است.

  • ونکوور

بلیت حمل و نقل عمومی در ونکوور نیز با دو شهر دیگر کانادا چندان تفاوت ندارد. بلیت یک طرفه حمل و نقل عمومی ونکوور 3 دلار کانادا قیمت دارد. بلیت روزانه حمل و نقل عمومی کانادا در این شهر را می توانید با قیمت 10.5 دلار کانادا بخرید و هزینه کارت اعتباری ماهانه آن نیز 98 دلار کانادا است.

منبع: ققنوس

به "آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید