پیشگیری از بارداری در بیماران اعصاب و روان

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، عبارت ناراحتی اعصاب در کشور ما برای مردم غریبه نیست. بسیاری از افراد با این اصطلاح که در خصوص مبتلایان به بیماری های اعصاب و روان در بین مردم رواج دارد آشنا هستند. بعضی خودشان بر این باورند که ناراحتی اعصاب دارند و بعضی به علت این بیماری ها تحت درمان اند. حال اینکه واقعا چه بیماری هایی در این گروه قرار دارند و هم زمان با کدام یک بهتر

پیشگیری از بارداری در بیماران اعصاب و روان

پیشگیری از بارداری در بیماران اعصاب و روان

نویسنده: دکتر محمد اسلامی

عبارت ناراحتی اعصاب در کشور ما برای مردم غریبه نیست. بسیاری از افراد با این اصطلاح که در خصوص مبتلایان به بیماری های اعصاب و روان در بین مردم رواج دارد آشنا هستند. بعضی خودشان بر این باورند که ناراحتی اعصاب دارند و بعضی به علت این بیماری ها تحت درمان اند. حال اینکه واقعا چه بیماری هایی در این گروه قرار دارند و هم زمان با کدام یک بهتر است که در روش های پیشگیری از بارداری دقت خاصی صورت گیرد موضوع امروز ماست. شاید سه مورد از بیماری ها باشد که از بقیه شایع تر است، پس ضمن اشاره به این سه مورد به ترتیب ممنوعیت یا بلامانع بودن استفاده از هر روش را ذکر می کنم.

اولین مشکل سردردها هستند، دوم بیماری صرع (مردم آن را با نام غش می شناسند) و سوم بحث افسردگی هاست. از پرمصرف ترین روش یعنی قرص های پیشگیری از بارداری ال دی آغاز می کنیم؛ باید ببینیم آیا خانمی بعد از کار روزانه طولانی یا به خاطر مشاجره دچار سردرد شده یا سردردش سابقه دارد؟ باید نوع سردرد معین باشد که میگرنی است یا غیرمیگرنی چون در استفاده از روش ها خیلی مهم هستند. گاهی اوقات افراد علایم همراهی هم با سردرد میگرنی دارند مثل کم شدن قدرت بینایی یا تماشا خطوط نورانی زیگزاگی، حس گزگز شدن بازو یا نیمی از صورت. بودن یا نبودن این علایم هم مهم هستند.

برای خانمی که بالای 35 سال دارد، چه این علایم را همراه سردرد داشته باشد چه نداشته باشد به هیچ اسم نباید قرص ال دی یا آمپول یک ماهه استفاده کند. اگر خانمی کمتر از 35 سال داشته باشد و علایم یاد شده را ذکر نکند هم بهتر است قرص ال دی نخورد. حالا اگر سردرد شما غیرمیگرنی باشد منعی برای استفاده از قرص پیشگیری ندارید. در خصوص بیماران مبتلا به صرع هم استفاده از قرص های ال دی و آمپول یک ماهه منع می گردد چون امکان دارد مصرف آن با داروهایی که این بیماران می خورند تداخل پیدا کند و اثر این قرص یا آمپول یک ماهه را کم و غیرایمن کند. تنها موردی که در مبتلایان به صرع تداخل دارویی نداریم، مصرف قرص اسیدوالفاروییک است.

اگر شما به صرع مبتلا هستید و فقط این قرص را مصرف می کنید، می توانید از آمپول یک ماهه و یا قرص ال دی برای پیشگیری از بارداری بهره ببرید. در مبتلایان به افسردگی هم که پزشک آنها را تحت درمان دارویی دارد هیچ منعی برای مصرف قرص ال دی و آمپول یک ماهه پیشگیری وجود ندارد و آنها می توانند روش قرص را انتخاب نمایند. دقت کنید که اگر مبتلا به صرع و یا افسردگی هستید انتخاب روش مطمئن پیشگیری خیلی مهم است چون نه تنها داروهایی که استفاده می کنید امکان تاثیر روی جنین ناخواسته تان را دارد بلکه داشتن شرایط روحی و آمادگی کامل برای بچه دار شدن هم در فرایند درمان بیماری شما اثرگذار است.

منبع: http://www.salamat.com

ae

منبع: راسخون

به "پیشگیری از بارداری در بیماران اعصاب و روان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از بارداری در بیماران اعصاب و روان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید