سئو سایت به یاری هوش مصنوعی، راهی به صرفه اما اشتباه!

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، این روزها، هوش مصنوعی و تاثیر آن روی کسب وکارهای مختلف به موضوعی ترند و پر بحث میان علاقه مندان به دنیای تکنولوژی تبدیل شده، و تقریبا تمام فضای مجازی را پر نموده است. یکی از حوزه هایی که هوش مصنوعی سروصدا زیادی در آن بپا نموده، بدون شک سئو می باشد. اخبار مربوط به هوش مصنوعی برای برخی از صاحبان سایت، راضی کننده، البته عده ای از متخصصان سئو را درباره آینده شغلیشان نگران نموده است. اما این خبرها درباره سئو سایت چقدر صحت دارد؟ آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین متخصصین سئو گردد؟

سئو سایت به یاری هوش مصنوعی، راهی به صرفه اما اشتباه!

اگر می خواهید یکبار برای همواره پاسخ تمام پرسش هایتان پیرامون این موضوع جنجالی را پیدا کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اجازه بدید همین ابتدا خیالتان رو راحت کنیم که شما نمی توانید صفرتاصد فرایند سئو، اعم از معین استراتژی تا بخش سئو خارجی را با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی انجام دهید! چرا؟! در ادامه خواهیم گفت.

مرز باریک میان سئو سایت و هوش مصنوعی!

استفاده از هوش مصنوعی برای انجام سئو سایت، دقیقا ماهیت استفاده از یک کارد تیز را دارد! شما می توانید با یک کارد تیز برای یک نفر میوه پوست بکنید؛ بعلاوه می توانید با همان کارد، جان فرد را هم بگیرید! به همین جهت اگر ندانید چگونه سئو سایتتان را با هوش مصنوعی انجام دهید، مشابه همان کُشتن است، تا کندن پوست میوه.

در ادامه زمینه هایی که هوش مصنوعی می تواند به متخصصین سئو یاری کند را آنالیز نموده و خواهیم گفت در چه صورتی استفاده از این ابزار، به ضرر سئو سایت شما خواهد بود.

چگونه از هوش مصنوعی در راستای بهبود سئو سایت خود استفاده کنیم؟

بدون شک هوش مصنوعی مزیت های غیرقابل انکاری برای متخصصین سئو، و بعلاوه صاحبین کسب وکار دارد. اما باید به صورت صحیح از این ابزار استفاده کرد. در ادامه کارهایی که می توانید با استفاده از هوش مصنوعی انجام دهید و اصطلاحا به عنوان کبریت بی خطر برای بهبود سئو سایت از آن بهره ببرید را برای شما شرح داده ایم.

1. معین استراتژی سئو به یاری هوش مصنوعی

معین استراتژی سئو، مهم ترین و اساسی ترین مرحله سئو یک وب سایت بوده و مراحل مختلفی دارد. با استفاده از هوش مصنوعی CHATGPT می توان این فرایند را تسهیل کرد. مراحلی از معین استراتژی سئو که با استفاده از CHATGPT قابل انجام است را در پایین برایتان عنوان نموده ایم:

  • تحقیق کلمات کلیدی: قسمت اعظمی از تاثیر سئو در فروش ، برمی گردد به تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ. کیورد ریسرچ یکی از مهم ترین قسمت های معین استراتژی می باشد. با استفاده از هوش مصنوعی می توان پیشنهادهای مناسب و مرتبط با کلمه کلیدی موردنظر را پیدا کرد.
  • بهینه سازی محتوا: با استفاده از هوش مصنوعی می توانید محتوای سایت خودتان را بهبود دهید. به عنوان مثال با تحلیل داده ها، می توانید موضوعات و کلیدواژه هایی که بیشترین تأثیر را در جذب بازدیدکنندگان دارند، شناسایی کنید. بعلاوه می توانید با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی، محتوای بهتری با عناوین مجذوب کننده و محتوای مرتبط با جستجوهای کاربران را ایجاد کنید.
  • پیدا کردن عناوین مجذوب کننده برای محتوا: یکی از دغدغه های بیشتر متخصصین سئو، نوشتن عناوین مجذوب کننده و تاثیرگذار برای محتواهاست. با استفاده از هوش مصنوعی می توانید این مشکل را تا حدودی حل کنید.

2. اطلاع از شرایط سئو تکنیال و فنی سایت با هوش

بخش تکنیکال سئو نقش مهمی در بهبود رتبه سایت در گوگل دارد. سئو فنی پارامترهای زیادی دارد. با استفاده از هوش مصنوعی می توانید این پارامترها را برای وبسایت خودتان آنالیز نموده و مسائل تکنیکال سایتتان را متوجه شوید. پارامترهایی از جمله شرایط کدنویسی سایت، بهینه بودن فایل های جاوااسکریپت (JS)، اچ تی ام ال (HTML)، سی اس اس (CSS) و ارائه را ه حل های مناسب جهت برطرف مشکل پارامترهای ذکر شده.

3. انتشار اتوماتیک محتوا داخل وب سایت

یکی از قابلیت هایی که هوش مصنوعی دارد و به متخصصین سئو در فرایند زمان بندی و بارگذاری محتوا یاری می نماید، انتشار اتوماتیک و زمان بندی شده محتوا می باشد. شما می توانید دسترسی سایتتان را به ابزار هوش مصنوعی بدهید و معین کنید که در زمان معین، محتوا خاصی در سایت منتشر بگردد.

نکته طلایی ...

در این مقاله، سعی کردیم به طور مختصر درباره تاثیرات و کاربردهای هوش مصنوعی در فرایند سئو و بهینه سازی سایت برایتان شرح بدهیم. در انتها نیز، می خواهیم جواب پرسش ابتدای مقاله را بدهیم. که آیا با آمدن هوش مصنوعی، نان متخصصین سئو آجر می گردد یا خیر؟

با توجه به شرحات مقاله، به احتمال زیاد متوجه شده اید که فعالیت هایی که هوش مصنوعی در حوزه سئو انجام می دهد، بیشتر جنبه دستیاری و یاری به فرایند سئو است و نمی تواند صفرتاصد یک پروژه سئو را به موفقیت برساند. هوش مصنوعی را صرفا می توان به عنوان یک ابزار یاریی نگاه کرد که ما را در انجام فرایندهای سئو جلو می اندازد.

پس بهتر است حواستان به نحوه استفاده از هوش مصنوعی باشد و تمام مراحل سئو سایت را به آن نسپارید. خبر خوب این است که در این مسیر پر خم و پیچ نبض مارکتینگ همراه شماست. ماموریت ما این است که شما را در صدر قرار دهیم، چه در گوگل و چه در میان رقبایتان!

منبع: آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

منبع: فرارو

به "سئو سایت به یاری هوش مصنوعی، راهی به صرفه اما اشتباه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئو سایت به یاری هوش مصنوعی، راهی به صرفه اما اشتباه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید